lauantai 31. joulukuuta 2022

Vuoden viimeinen jälkiruoka

Eilen puhuin sitten palturia, khyllähän tänään tulee/tuli jälkiruoka! 😇😫😕😓😋😁 Muistin khyllä, että teen pullia - paitsi ehkä eilisen jälkiruuan yhteyden blogauksessa se ei ollut mielessä 😳

Mutta pullia siis innostuin leipomaan 😊😋 Iso kiitos sille, että hommasin tän koneen...

Ja tätä vartenhan sen juuri hommasin, molemmat niinQ peilaa toisiaan, tjs shittiä... 😁 Joo tässä kuvassa piti lisätä kansi, kun jauhot vähän lenteli sinne sun tänne... On toi koukku khyllä kätevä, se oli ehdoton vaatimus - että se löytyy hankittavasta koneesta 😇

Siinäpä taikina on kohoamassa, varsin herkullisen näköistä - jos niin voi sanoa?! 😫😕😓😋😁 Tai mitä tahansa voi sanoa, mutta pitääkö se paikkansa? On eri... Mutta, khyllä toi mun mielestä ihan herkullisen näköinen on - ja makuinen, mä tykkään raa'asta taikinasta! 😊😋 En sitten tiedä tykkääkö maha, mutta... Joo! 😖😁

Siinäpä ne on menossa uuniin... Aika isoja tuli, kiitos kohotuksen! Niin pyörittelyn jälkeen. Yleensä olen vaan kohottanut taikinan kulhossa, pyöritellyt pullat ja heittänyt suoraan uuniin. Nyt noudatin saatuja ohjeita, ja kohotin vielä tosiaan pyörittelyn jälkeen(kin)! Isoja khyllä tuli, mutta mikäs siinä... 😇😋😁

Siinäpä ne on valmiita, varsin herkullisia khyllä 😊😋 Ja oikein ilmavia (kiitokset siitä koneelle, ei käsin paljoa jaksa vaivata taikinaa), välillä mun pullat on ollut vähän sitkeitä - ei oikein hyvänmakuisia siis 😕😓 Mutta nyt oli khyllä hyviä, varmaan parhaita mitä olen tehnyt 😍😎


Mitäs sitä sitten tekisi mun uudella koneella?! B) Noooh, kai sitä jotain vielä keksii - kunnes siihen kyllästyy ja se saa kerätä pölyä nurkassa =/ :'( :P :D Niin sitä yleensä vähän käy, ainakin tämmöisille vähän 'erikoisille' koneille (esim. Airfryer)! Mutta, khyllä niitä aina välillä käyttää - en tykkää että joku seisoisi monta vuotta käyttämättönä :| =/ :'( :P :D

Ei kommentteja: